Jak oszczędzać pieniądze w firmie? Na czym można oszczędzać?

Może Ci się również spodoba

21 komentarzy

  1. AOW napisał(a):

    Jest wiele metod na to, by zaoszczędzić pieniądze. Faktycznie jednym z najlepszych jest praca w domu i nie martwienie się o dodatkowe opłaty najmu, rachunków itd. jeśli faktycznie działalność tego nie wymaga. Twoja lista sposobów jest naprawdę bogata i myślę, że wiele firm, gdyby skorzystało z Twoich rad, utrzymałoby się na rynku bez problemu. Często zdarza się jednak tak, że nie potrafi się zrezygnować z pewnych udogodnień, do których się po prostu przyzwyczaiło. Myślę, że jak się chce, to wszystko się da.

  2. Perfekt napisał(a):

    Z moich obserwacji wynika, że najwięcej oszczędności można uzyskać na reklamie oraz usprawnieniu procesów. Nie mam na myśli cięcia budżetu na reklamę, ale optymalizację wydatków. Wiele firm wydaje pieniądze na promocję i nawet nie próbuje mierzyć jakie ona daje efekty. A to nie pozwala na efektywne wydatkowanie środków.
    Druga kwestia to procesy, nie mogę się nadziwić jak marnuje się czas pracowników na bezsensowne operacje, a jak wiadomo roboczogodziny są bardzo kosztowne.

  3. AOW napisał(a):

    Jeśli szukamy pieniędzy na działalność swojej firmy warto również przejrzeć wystawione faktury. Sprawdźmy czy wszystkie zostały opłacone, wyślijmy ponaglenia do kontrahentów, którzy spóźniają się z płatnością. Coraz więcej firm, mających problem z firmami, które zwlekają z płatnością faktur decyduje się na skorzystanie z usług firmy faktoringowej. Dzięki tej usłudze pieniądze z wystawionych faktur, potrzebne na bieżące finansowanie firmy szybko pojawiają się na naszym koncie i nie musimy czekać aż kontrahent opłaci fakturę.

  4. MiMi napisał(a):

    Ja oszczędzam na lokalu 🙂 prowadzę swoją firmę w domu gospodarując parter. Jak muszę spotkać się z klientami, lub wspólnikami to zazwyczaj korzystam z takich „biur na wynajem”. W ogólnym rozrachunku oszczędzam bardzo dużo w skali roku 🙂 Pozdrawiam
    P.S: Bardzo dobry artykuł- rzetelny i prawdziwy 🙂

  5. sifoso napisał(a):

    Z pewnością można zaoszczędzić organizując imprezy firmowe. Wystarczy, że będziemy „mądrze wybierać”. I przy okazji coraz bardziej integrować Naszych pracowników.

  6. Łukasz Chrząszcz napisał(a):

    Ciekawe przykłady oszczędzania, zwłaszcza ten z reklamą. Dodałbym tutaj zdecydowanie ZUS 🙂 To znaczy możliwości prawne jego niepłacenia. Zapraszam również do siebie, opisałem kilka praktycznych sposobów na oszczędzanie, które sam wprowadziłem w życie: http://www.niepoddawajsie.pl/jak-obnizyc-koszty-prowadzenia-firmy-10-prostych-tipsow/

  7. Informatyka w Firmie napisał(a):

    Oszczędzać w firmie można przede wszystkim na optymalizacji zachodzących w niej procesów (sprzedaż, zarządzanie projektami, kadrą, obsługa serwisowa itd.) – zarówno poprzez odpowiednią organizację pracy, jak i zastosowanie systemów informatycznych wspomagających te procesy.

    Informatyzacja wybranych obszarów firmy pozwala zwiększyć jej skuteczność i zmniejszyć koszty (np. kadrowe). Warto tym bardziej, że w dzisiejszych czasach dobre systemy informatyczne dostępne są bezpłatnie w internecie (Open Source), w związku z czym ich podstawową wersję możemy wykorzystywać nie ponosząc żadnych kosztów.

    Oszczędzić w firmie można również na oprogramowaniu – stosując bezpłatne odpowiedniki znanych komercyjnych programów antywirusowych, graficznych, biurowych itd.

  8. Dam Faktury napisał(a):

    Kolosalne oszczędności można poczynić na wspomnianym wyżej oprogramowaniu: Ubuntu albo Fedora zamiast MS Windows, LibreOffice zamiast MS Office, GIMP zamiast Photoshopa, Inkscape zamiast Illustratora.

    Kolejnym źródłem oszczędności może być optymalizacja procesów biznesowych, negocjowanie indywidualnych warunków z operatorami i bankami, ale największym obciążeniem są zawsze podatki.

    Właśnie dlatego warto szukać sposób na skuteczną optymalizację VAT i podatku dochodowego.

  9. Tonery Otwock napisał(a):

    Aby oszczędzić na materiałach eksploatacyjnych warto stosować zamienniki tuszy i tonerów. Należy jednak pamiętać o tym, by kupować zamienniki tylko od sprawdzonych producentów i w sklepach gdzie można liczyć na fachową poradę. Zapraszam do naszego sklepu toneryotwock.pl, doradzimy w wyborze najlepszego toneru dla Twojej firmy.

  10. Andrzej napisał(a):

    W firmie można oszczędzić na wiele sposobów, tylko nie zawsze nam się to opłaci. Często możemy więcej stracić niż zyskać. Niekiedy dobrze zaufać specjaliście i mieć pewność, że praca została prawidłowo wykonana, niż później martwić się jak naprawić to co już jest zepsute.

  11. Anna napisał(a):

    Księgowa stacjonarna to niestety jest największy wydatek, jeżeli chodzi o księgowość w firmie, potem jest biuro rachunkowe, a na koniec można oszczędzić i prowadzić księgowość samodzielnie. Jednak ostatnia opcja nie jest dla wszystkich. System wFirma.pl do samodzielnej księgowości, który oferuje całe oprogramowanie dla firm owszem sprawdzi się, ale w firmie niewielkiej, gdzie księgowość nie jest skomplikowana.

  12. Darek napisał(a):

    Mocny artykuł, dobrze jest być świadomym o możliwościach oszczędzania. A i komentarze są bardzo pomocne. dla przyszłego założyciela działalności będzie to kopalnią informacji. No nieźle ! 🙂

  13. Monika napisał(a):

    Bardzo rzeczowy artykuł, który moim zdaniem podejmuje wiele ważnych kwestii związanych z oszczędzaniem w firmie. Od siebie dodałabym, że jeśli ma się auta firmowe to warto również pomyśleć o tym, jak zminimalizować koszty z nimi związane. Myślę, że dobrym rozwiązaniem mógłby być monitoring GPS. Wbrew pozorom pozwala on nie tylko na lokalizowanie swojego auta, ale dzięki możliwości analizy raportów spalania, czy tras może przyczynić się do optymalizacji wydatków. Polecam zajrzeć do posta na blogu, w którym obalamy mity na temat monitoringu i pokazujemy, że warto go mieć u siebie w firmie:
    https://pugo.pl/r/5-mitow-o-monitoringu-pojazdow

    A co Wy sądzicie na ten temat? Uważacie, że monitoring pojazdów może być dobrym sposobem na oszczędzanie?

    Pozdrawiam!

  14. Emilia napisał(a):

    JA jestem w stanie obniżyć koszta energii w niektórych przypadkach nawet do 50% w zależności np od zużycia energii. prąd jak prąd, tylko tańszy, więc po co przepłacać? PGE Obrót to największa Spółka i ma największe możliwości.

  15. AnetaM napisał(a):

    Oszczędności trzeba szukać na każdym kroku. Jednym z sposobów jest optymalizacja podatkowa polegająca na zmniejszeniu podatku od towarów i usług (VAT), podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) lub prawnych (CIT). Kiedy korzysta się z usług profesjonalnych firm bezpiecznie można zmniejszyć podatki i również rozliczyć dotację.
    Więcej informacji na stronie: https://kupkoszty.net lub pod adresem mail: biuro@kupkoszty.net.

  16. costcare.pl napisał(a):

    Panie Tomaszu, polecamy oszczędzanie w firmie na
    1. składkach ZUS
    2. podatku od nieruchomości
    3. kosztach energii elektrycznej
    4. kosztach telefonii stacjonarnej i komórkowej
    W przypadku braku wiedzy, jak takie projekty przeprowadzić, polecamy usługi Cost Care Consulting na http://www.costcare.pl

  17. Cynamonowo napisał(a):

    W firmach przeważnie drukuje się sporo dokumentów, a to też powoduje, że fundusze się zmniejszają. Można zaoszczędzić na drukowaniu korzystając z oprogramowania Documaster (dostępne na documaster.pl). Dzięki Documaster Multiaudit monitorowane są koszty drukowania i kopiowania, łatwiej jest zarządzać drukowaniem, zapamiętywane są informacje o wydruku, tworzy się baza danych. Polecam, instaluje i używa się łatwo, a bardzo pomaga w oszczędzaniu.

  18. Wiktoriot napisał(a):

    O widzę informacje o Documaster, a właśnie chciałam pytać o te systemy… Słyszałam, że dzięki nim się sporo zaoszczędza. Sama czytałam o tym akurat na stronie euroimpex.pl i się zastanawiam, bo wygląda zachęcająco 🙂 Dzięki innym za porady na temat oszczędzania, na pewno skorzystam.

  19. Michau napisał(a):

    Jeśli chodzi o materiały reklamowe – nie wolno zapomnieć, że wiele pieniędzy można zaoszczędzić właśnie na ich wydruku :). Nie chodzi mi tutaj o nie kupowanie rollupów, które swoją drogą uważam za dobre, przenośne źródło reklamy idealne na targi. Chodzi mi raczej o wybór odpowiedniej drukarni. Dziś mamy ich do wyboru bardzo wiele – zarówno tradycyjnych jak i internetowych. W tych drugich ceny są o niebo niższe, a to wcale nie musi oznaczać spadku jakości – wystarczy znaleźć odpowiednią. Ja drukuje np. na diamond-druk.pl i jestem niesamowicie zadowolony. Jakby policzyć ile pieniędzy już zaoszczędziłem to pewnie kupiłbym za to samochód (prowadzę agencje reklamową).

  20. karolina napisał(a):

    Na lokalu, bo wszystko, co można robić w biurze robimy w domu 🙂 nie wyobrażam sobie płacić za lokal.

  1. 25 lutego 2014

    […] Najlepszym z punktu widzenia finansowego będzie nasze biuro, pisałem o tym w poście -> Jak oszczędzać pieniądze w firmie. Jeśli jednak klient nalega na spotkanie „na mieście” lub nie posiadamy biura […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *