Spotkanie biznesowe i rozmowa z klientem: Jak dobrze wypaść?

Może Ci się również spodoba

11 komentarzy

  1. Tomek napisał(a):

    Byłem ostatnio na bardzo luźnym spotkaniu z klientem, niestety bez jakiegokolwiek przygotowania. Rozmowa bardzo króciutka, ale wychodząc, byłem podirytowany, że nie powiedziałem tego co chciałem… Dlatego, jutro na rozmowę się przygotowuje i będę miał porównanie…

  2. Również zdarza mi się popełniać gafy na rozmowach z klientami. Niestety, człowiek się uczy na błędach i im więcej rozmów przeprowadzam, tym bardziej odpowiedniego słownictwa używam i rozmowa wypada znacznie lepiej. Dodatkowo tworzę sobie w punktach plan rozmowy, aby niczego nie pominąć.

    Leon.

  3. Ras&Ras napisał(a):

    Myślę, że w szczególności początkujący przedsiębiorcy zbyt luźno podchodzą do spotkań biznesowych, które rządzą się swoimi prawami. Niektórzy w ogóle się nie przygotowują i przez to mogą stracić wiele dobrych zleceń.

    • Pareto napisał(a):

      Zgadzam się w zupełności z poprzednikiem. Przygotowanie merytoryczne to podstawa, dobrym pomysłem będzie także przećwiczenie całej rozmowy – wiadomo, że osoby niedoświadczone mogą się pogubić na początkowych spotkaniach biznesowych.Wraz z doświadczeniem – jakość takich rozmów polepsza się.

  4. Rejestracja spółki napisał(a):

    Do spotkań trzeba nabrać pewnej ogłady. Etykieta to jedno, ale warto poczytać nt psychologii, może socjotechniki. Poznanie ludzkich charakterów i sposobów zjednania ich sobie, myślę że jest kluczem do sukcesu 🙂

  5. Łukasz napisał(a):

    Też kilka razy położyłem spotkanie przez brak odpowiedniego przygotowania. Dlatego przed takim spotkaniem warto wypytać się drugą stronę o jak największą liczbę szczegółów. Po za wiedzą na temat potrzeb klienta dowiemy się wiele o jego osobowości i sposobie w jaki będzie należało poprowadzić rozmowę.

    A tak w ogóle to czy zasady savoir vivre’u mówią coś sposobie i okolicznościach wręczania wizytówek? To nie złośliwość, a ciekawość

  6. BlogoFirmie.pl napisał(a):

    Jeśli spotykamy się z dużym i znaczącym dla nas klientem, możemy zacząć od wręczenia mu drobnego prezentu, choćby praktyczny gadżet firmowy. Zrobimy tym miłe wrażenie i zostaniemy na pewno lepiej zapamiętani niż inni sprzedawcy, którzy się u niego pojawiają:-)

  7. Natalia napisał(a):

    Wielokrotnie spotkałam się z tym, że ktoś kto chce mi coś sprzedać jest kompletnie do tego nie przygotowany. Niektórych wygląd też pozostawiał wiele do życzenia, nie wspomnę już o kulturalnym zachowaniu. Niestety takich rzeczy niektórzy nie są w stanie ogarnąć.

  8. Michalina napisał(a):

    Podczas spotkania biznesowego musimy mieć jakiś plan, który ułatwi nam nasze spotkanie- należy wziąć pod uwagę, o czym chcemy rozmawiać z klientem. Kolejny krok to odpowiednia organizacja spotkania – miejsce na przedstawienie materiałów reklamowych.

  9. Monika napisał(a):

    Przede wszystkim ważne jest miejsce. Spotkania biznesowe powinny być w korzystnym otoczeniu w którym rozmówcy będą się dobrze czuć. Nie powinny to być niewielkie pokoiki na zapleczu, albo korytarz w zakladzie pracy. Dobrze jest przystosować biuro. Ja niestety nie mam takiej mozliwości na razie, ale jako klientka Idea Banku zapraszam kontrahentów do Idea Hub. Jest ta miejsce, kawa, dostęp do sprzętu i przede wszystkim komfort.

  10. Eryk Grzeszkowiak napisał(a):

    Przygotowanie się do spotkania z klientem, to podstawa. Bardzo ważne jest dobre pierwsze wrażenie na co składa się właśnie wygląd, mowa ciała, a nawet zwykły uścisk ręki. Ważne jest też merytoryczne przygotowanie się do spotkania tak, aby nie dać się zaskoczyć jakimś pytaniem, które wprowadzi nas w zakłopotanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *